JokkmokksNytt

Narkotikakontroll i Luleå – man omhändertagen enligt LOB

Bilden visar baksidan av en vit polisbil med blå och gul reflekterande dekor. Bilens varningsljus på taket är tända och avger ett starkt blått sken. En person, klädd i mörka kläder som ser ut att vara en uniform med utrustningsbälte och väst, står bredvid bilens förardörr vilken är öppen. Personen är vänd bort från kameran, vilket gör att ansiktet inte syns. Delar av träd eller buskar, med grönt lövverk, skymtar i förgrunden och bakgrunden, vilket indikerar att bilden är tagen utomhus.
Illustrationsbild: LENNART ANGERMUND - Mostphotos

Polisen i Norrbottens län har under natten omhändertagit en person enligt LOB och upprättat en anmälan om ringa narkotikabrott efter en kontroll i Luleå.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten i Norrbottens län har polisen genomfört flera insatser. En person har omhändertagits enligt Lag om omhändertagande av berusade personer (LOB).

Vid 23:33 i Innerstaden, Luleå kontrollerade polisen en man som misstänktes vara påverkad av narkotika. Mannen bar även på vad som misstänks vara narkotika och följde med polisen för undersökning. En anmälan om ringa narkotikabrott, eget bruk och innehav, har upprättats.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus